Cuma, Nisan 19, 2024
Ekonomi

Çin’e giden ilk ihracat treni Ankara’dan geçti

Demir İpekyolu olarak adlandırılan, Asya-Avrupa kıtaları arasında kısa, tehlikesiz, ekonomik ve abuhavayı en ergonomik demir yolu holü olan Demir İpekyolu/Orta Hol, Türkiye’den Çin’e ilk ihracat trenini eriştirmeye hazırlanıyor.

Çin-Avrupa arasında, Türkiye üzerinden hakikatleştirilen transit taşımacılığından sonra 4 Aralık’ta, Eriştirme ve Altyapı Bakanı Adaletli Karaismailoğlu tarafından İstanbul’dan Kazlıçeşme uğurlanan Türkiye-Çin ilk ihracat blok treni, bu sabah Köseköy’e erişti.

Buradaki harekâtları bitirilen 15276 numaralı tren, saat 10.30’da Köseköy’den yola çıktı, Arifiye, Bilecik ve Eskişehir’den geçerek Ankara Gar’a geldi. Burada trenin lokomotif başkalaşımı yapıldı.

Türkiye içinde 2 bin 323 kmlik parkurunu, 8 Aralık Salı günü akşam saatlerinde bitirerek Kars’a varacak tren, daha sonra Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattını kullanarak Çin’e doğru yoluna devam edecek.

Yurt dışı parkuru ise sırasıyla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçişi-Kazakistan ve Çin’in Xi’an şehrinde son bulacak.

Toplam uzunluğu 754 metre olan tren, 42 konteynerde beyaz eşya yüküyle yoluna devam ediyor. Türkiye’de üretilen toplam 1400 soğutucuyu taşıyan trenin, Çin’e takribî 12 günde erişmesi bekleniyor.

– Tren 8 bin 693 km yol kat edecek

İhracat treni, Türkiye’de 2 bin 323 km, Gürcistan’da 220 km, Azerbaycan’da 430 km, Hazar Denizi’nde 420 km, Kazakistan’da 3 bin 200 km ve Çin’de 2 bin 100 km olmak üzere toplam 8 bin 693 km yol kat edecek.

TCDD Taşımacılık AŞ ve fotoğrafı forwarder işletmesi olan Pasifik Eurasia iş birliğiyle ilerletilecek tren, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek yükünü 12 günde Çin’e eriştirecek.

Tren, önümüzdeki yarıyılda Marmaray’ın, BTK Demiryolu Hattı ve Orta Hol’un bütün kapasiteyle işletilmesi için çok ehemmiyetli adım olarak yerini alacak.

İlginizi Çekebilir;  Son dakika haberine göre, Bakan Albayrak: Gece gündüz demeden çalışmaya devam edeceğiz

Bu taşımalarla erişim maliyetleri ve süresi ehemmiyetli oranda eksilirken, hem Türkiye’nin hem sanayicinin rekabet eforu çoğalacak. Türkiye, Asya-Avrupa arasındaki transit taşımacılığın da merkezi haline gelecek.

Çin’den hareket eden ve Türkiye istikametine doğru gelen öbür tren ile ilk ihracat treninin, Azerbaycan topraklarında karşılaşacağı öngörülüyor.

– “Bugün benim için çok özel bir gün”

Çin’e giden ihracat treninin makinisti Ömer Harman, yaptığı açıklamada, 1981’den bu yana TCDD’de vazife yaptığını, 10 senedir de başmakinist olarak çalıştığını söyledi.

İstanbul’dan Çin’e gitmek üzere hareket eden treni, Ankara’ya kadar getirdiklerini dile getiren Harman, “Böyle tarihi günü yaşamaktan dolayı şerefli ve mutluyum. Bugün benim için çok özel bir gün. Türkiye’nin ihracatına yapacağı katkıdan dolayı bu trenin makinisti olmaktan şeref dinliyorum. Demiryolları çalışıyor.” diye konuştu.

Trenin, vazife başkalaşımı yapılarak Çin’e götürüleceğini anlatan Harman, 43 vagondan oluşan 750 metre uzunluğundaki trenin, hududa kadar götürüleceğini bildirdi.

Harman, vagonlarda emniyet açısından kasvet olmadığına dikkati sürükleyerek, “Lokomotiflerimiz yeni, emniyet sistemleri çalışıyor, tren emniyetli bir biçimde yoluna devam edecek.” ifadesini kullandı.

Bir yanıt yazın

] }