Türkiye-Çin ihracat treni, Kayseri’ye ulaştı

‘Demir İpekyolu’ olarak adlandırılan Asya-Avrupa kıtaları arasında en kısa, en tehlikesiz, en ekonomik ve abuhavayı en ergonomik demir yolu holü olan Demir İpekyolu/Orta Antre, Türkiye’den Çin’e ilk ihracat trenini eriştirmeye hazırlanıyor. Çin-Avrupa arasında Türkiye üzerinden asıllaştırılan transit taşımacılığından sonra 4 Aralık’ta Eriştirme ve Altyapı Bakanı Adaletli Karaismailoğlu tarafından İstanbul Kazlıçeşme’den uğurlanan Türkiye-Çin ilk ihracat blok treni, Kayseri’ye erişti. Kayseri’de 15 dakika personel molasının ardından yine hareket eden trenin, Türkiye içindeki 2 bin 323 kmlik parkurunu 8 Aralık Salı günü akşam saatlerinde bitirerek Kars’a erişmesi tasarlanıyor. İhracat treni, Kars’tan sonra Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını kullanarak sırasıyla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçişi-Kazakistan üzerinden Çin’in Xi’an şehrine erişecek.

8 BİN 693 KM YAPACAK 

754 metre uzunluğunda ve 4 vagondan oluşan tren, taşıdığı beyaz eşyalar ile yoluna devam ediyor. Türkiye’de üretilen toplam 1400 adet soğutucuyu Çin’e 12 günde eriştirmesi düşünülen ihracat treninin, Türkiye’de 2 bin 323 km, Gürcistan’da 220 km, Azerbaycan’da 430 km, Hazar Denizi’nde 420 km, Kazakistan’da 3 bin 200 km ve Çin’de 2 bin 100 km olmak üzere toplamda 8 bin 693 km yol katetmesi tasarlanıyor. Tren, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek yükünü 12 günde Çin’e eriştirecek. 

] }

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir