Salı, Nisan 23, 2024
Ekonomi

İkinci el araç fiyatları düştü mü, neden?

 

Otomotiv sektörünün kampanya ayları aralık ayında da devam ediyor. Markaların kampanyaları senenin son ayında da devam ederken, sıfır vasıtalardaki bu kampanyalar ikinci ele de tesir etti.

Her şeye karşın 80 bin barajını geride vazgeçerek son 10 senelik kasım ayı ortalamasının üzerine çıkmasına rağmen temenniler 2020 kasımının evvelki aylar gibi 90 bin adetin üzerine çıkacağı güzergahındaydı. Sıfır taşıtta yaşanan bu büyümelere, ciddi sene sonu kampanyaları da ilave edilince sıfır taşıtlarda markaların muhakkak modellerinde 20 bin TL’ye varan indirimler göze çarptı. Hal böyle olunca ikinci elde de maliyetler gerilemeye başladı. İkinci el vasıta maliyetleri, bu sene içinde yüzde 80’leri aşan çoğalışla astronomik sayılara çıkmıştı. İlk defa maliyetlerde düşüş görüldü.

İkinci el vasıta maliyetleri düştü mü?

İkinci el taşıtlarda yüzde 85 çoğalış yaşanan 2020’de maliyetler ilk defa geriledi. Otomotiv sektöründe yaşanan bu başkalaşım ile beraber ikinci el maliyetlerinde yaşanan düşüş modellere göre farklılık göstermekle beraber yüzde 12’ye kadar vardı.

İkinci el vasıta maliyetleri neden düşüyor?

İkinci el maliyetlerinin sene süresince çok yüksek izlemesine rağmen özellikle müessesesel ikinci el işletmeleri yetkilileri bu maliyet çoğalışlarının yapay olduğunu, noterdeki hakikat satış sayılarının pazarlıklar sonrası banal seviyelere çekildiğini vurguluyordu. Sıfır vasıtalardaki özellikle yapımda yapılan fazla mesailer ile beraber yerli yapım vasıta bulunurluğu da ciddi miktarda çoğalınca, harcayıcının ikinci el taşıta yönelttiği arz eksildi.

İlginizi Çekebilir;  Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 61,3 büyüdü

Vasıta alımına arzın çoğalmasının en büyük nedenlerinden bir tanesi fertsel erişime olan arzdı. Pandeminin ikinci dalgası ile beraber kasım ayı sonunda yine gündeme gelen caddeye çıkma yasakları, firmalara giden şahısların rakamlarının yine eksilmesi, konuttan çalışmanın yine çoğalması, şehirlerarası seyahat eden şahıs rakamının da yaza göre çok eksilmesi erişime olan lüzumun düşmesine neden oldu. Bununla beraber sıfır vasıta kampanyaları, ikinci eli yatırım taşıtı olarak görenleri de tedbirli davranmaya itti. Bu da maliyetlerin azıcık da olsa düşmesini sağladı.

 

Bir yanıt yazın

] }